• Home
  • Nieuws
    • Archief 2026
    • Archief 2025
    • Archief 2024
    • Archief 2023
    • Archief 2022
    • Archief 2021
    • Archief 2020
    • Archief 2019
    • Archief 2018
    • Archief 2017
    • Archief 2016
    • Archief 2015
    • Archief 2014
    • Archief 2013
    • Archief 2012
    • Archief 2011
    • Archief 2010
    • Archief 2009
    • Archief 2008
    • Archief 2007
    • Archief 2006
    • Archief 2000
  • Wedstrijd
  • Fokkerij
    • Verwachte veulens
    • Veulens
    • Jaarlingen
    • Tweejarigen
    • Driejarigen en ouder
    • Fokmerries
  • Hengsten
  • Referenties
  • Infrastructuur
  • Contact
02-05-2010

'Ups-a-Daisy kan er over weet ik nu'

Mischa Everse kijkt met een goed gevoel terug op het Nederlands kampioenschap in Mierlo dat op het hoogste niveau werd verreden.

Ze finishte met Ups-a-Daisy (v. Gentleman) niet in de hoogste regionen, ze hebben er allebei wel veel van opgestoken. "Het was altijd al een fijn paard, maar ik weet nu dat hij het hoogste werk aan kan en dat hij het wil doen. Hij vecht met je mee. De foutjes die ontstonden, waren vooral veel pechfoutjes. In de moeilijkere combinaties of lijntjes bleven de balken juist liggen", vertelt Mischa.

Het NK was de derde die ze in haar carriere reed. "Nu was het echt leuk, want ik had er een goed paard voor. En als ik goed rijd, dan is het mogelijk om voorin mee te draaien."

Hoogtepunt van het kampioenschap was vandaag, zondag. "Vandaag bleven maar vier combinaties foutloos in de eerste manche en daar waren wij één van. Omdat we ook nog de snelste waren, stonden we aan de leiding voor de dagprijs. Helaas kregen we twee foutjes in de tweede manche, maar het gevoel was goed. De eerste dagen moest Ups-a-Daisy wennen aan de hoogte, vandaag sprong hij echt heel simpel en hij is nog maar negen jaar..."

« ga terug
 

All rights reserved © 2026 | Design by Pweb.be